Support

Support kan kontaktes ved at sende en mail til support@fonet.dk. Husk altid at opgive dit FONET konto nr., email adresse og et telefonnummer hvor du kan kontaktes.
Jo flere informationer du skriver i mailen jo større er vores chance for at hjælpe dig hurtigt, så beskriv dit problem og dit udstyr grundigt.

Inden du kontakter os, kan det være relevant at se vores driftsstatus.

I forbindelse med support kan det være en fordel at lade os lave fjern-support, ved at vi overtager skrivebordet på din computer, til det benytter vi et program fra Teamviewer. Vi har kun adgang til din computer når du giver os tilladelse til det, og du kan følge med i hvad vi foretager os på din computer.

Du kan hente programmet her: Teamviewer

Måske finder du svaret på dit spørgsmål i nedenstående "SoS".

FONET – Spørgsmål-og-Svar SoS (FAQ).


Generelle spørgsmål
    Hvorfor skal jeg vælge FONET og fortage mine samtaler over bredbånd (ADSL/Kabel)?
Kan jeg portere (overflytte) mit nuværende telefonnummer?
Hvordan er FONET anderledes end almindelig telefonservice?
Hvorfor er FONET anderledes end andre ’Voice-over-the-Internet tilbud?
Kan enhver drage nytte af FONETs service?
Kan jeg benytte FONET sammen med mit medarbejder bredbånd, der er bestilt og betalt af firmaet jeg arbejder for?
Hvad skal jeg have for at kunne ringe?
Kan man ringe gratis?
Er det samme kvalitet som almindelig telefonsamtaler?
Kan jeg få vis nummer?
Kan jeg tage telefonen med mig til udlandet?
Får jeg et rigtigt telefonnummer?
Hvad sker der, hvis man har en IP-telefon hjemme og f.eks. FireFly på sin bærbare, som man tilslutter på arbejdet (altså samme telefonnummer to steder)?

Internet Bredbånd Service
    Skal jeg have et Internet Bredbånd abonnement?
Er Internet abonnementet inkluderet i FONET?
Virker FONET med opringet Internet adgang?
Hvad er Bredbånd og højhastighed Internet?
Virker FONET også via Bredbånd levet via satellit og trådløs netværk (FWA eller WiFi)?
Hvis jeg tegner et FONET PLUS-abonnement vil mit bredbånd så blive dyrere?
Hvad sker der hvis jeg skifter bredbåndsleverandør?
Hvad er kravet til bredbåndshastighed og svartider?
Kan jeg bruge telefonen bag NAT router?

FONET Services
    Er Internet abonnement inkluderet?
Er FONET også en mobiltelefon service?
Kan jeg ringe til alarmcentralen 112 via FONET?
Skal den jeg ringer til også være FONET abonnent?
Hvor mange telefonlinier kan jeg have?
Hvordan får jeg flere telefonlinier?
Hvad sker der hvis jeg flytter?
Kan jeg medtage og benytte min USB telefon, når jeg er på rejse?
Kan jeg benytte FONET sammen med mit alarmsystem?
Hvordan kan jeg let og effektivt foretage mine opkald?
Hvordan foretager jeg en international samtale?
Kan jeg som FONET abonnent foretage opkald til ikke-FONET abonnenter?
Hvad sker der hvis jeg mister strømmen til mit hus, vil FONET så også være utilgængelig?

Udstyr
    Er FONET kompatible med MAC?
Skal jeg have tændt min PC og benytte den for opkald via FONET?
Hvilken type telefoner virker via FONET?
Kan jeg benytte min computer mens jeg taler via FONET?
Behøver jeg at have tændt min PC for at tale i telefon?
Kan jeg benytte min fax via FONET?
Jeg har allerede et netværk i mit hus. Kan jeg benytte mit udstyr sammen med FONET?
Kan jeg benytte flere telefoner sammen med en FONET-adapter?
Hvis jeg kun har ét bredbåndsstik på min ADSL, hvordan tilkobler jeg så en FONET-adapter?

Ordrebehandling
    Hvornår vil jeg modtage min FONET-adapter og andet bestilt udstyr?
Hvis pakken jeg modtager er beskadiget?

Betaling og afregning.
    Hvordan afregnes FONET?
Hvilke afgifter skal jeg betale?
Hvordan betaler jeg for FONET?
Kan folk fra udlandet oprette et FONET PLUS-abonnement?
Kan jeg afbestille mit FONET abonnement til enhver tid?
Får jeg noget refunderet, hvis jeg opsiger mit abonnement?
Vil jeg modtage en regning via post?

Afregning af samtaler.
    Kan jeg være sikker på ikke at skulle betale ’gemte’ gebyrer?
Hvad er FONETs pris på internationale samtaler?
Hvordan afregnes den enkelte samtale?
Hvordan kan jeg se afregningen for mine samtaler?

Konto og service aktivering og administration
    Hvordan foretages aktiveringen og hvordan har jeg adgang til min FONET konto?
Hvad gør jeg hvis jeg glemmer mit FONET nummer?
Hvordan ændre jeg mit adgangsnavn og min kode?

Generelle spørgsmål

Hvorfor skal jeg vælge FONET og fortage mine samtaler over bredbånd (ADSL/Kabel)?
Når du foretager samtaler med FONET via bredbånd i kombination med fastnettet, sparer du mange penge ikke kun på dit faste abonnement, men også når du foretager dine samtaler. Samtaler du foretager til din familie og venner, der også har et FONET PLUS-abonnement er gratis uanset hvor i verden de bor! Så jo flere du får til at tegne et PLUS-abonnement via FONETs Tip-en-Ven programmet, jo flere kan du ringe gratis til, samtidig med at du som tak får 29 kr. til samtaler, når de tegner PLUS-abonnementet.
Når du ringer til ikke FONET abonnementer spare du også mange penge, da FONETs minutpriser er langt under de traditionelle operatører. F.eks. koster det kun 10-25 øre pr. minut til de fleste europæiske lande, USA og Canada. Du kan til og med foretage samtaler via din konto, selvom du ikke er hjemme. Når du er ude at rejse eller på besøg hos andre, skal du blot have adgang til bredbånd, f.eks. på en Net-Café eller lufthavn. Du kan også benytte en anden FONET PLUS-abonnents telefon, uden at det koster personen noget, da alle samtaler debiteres på din konto. Du kan via www.fonet.dk vælge at opsætte din service, så alle samtaler viderestilles til den FONET telefon på stedet du besøger.
Du kan besvare din hjemmetelefon på arbejde. Tyven vil tro du er hjemme og vil gå videre til andre!
Uover disse store fordele inkludere PLUS-abonnementet også en lang række tillægsfunktioner, som du normalt betaler mange penge for og til-og-med ikke kan kontrollere og tilpasse selv, så de passer til din situation:
A-nummer præsentation, 100 kortnumre, Detaljeret Samtaleoversigt – og meget meget mere!
Samtalerne kan foretages via en PC eller en almindelig telefon der er tilkoblet en lille FONET-adapter. Du kan tage den med i din brystlomme, hvis du ønsker at foretage opkald udenfor hjemmet via en almindelig telefon.. Det kræver blot adgang til en bredbåndsforbindelse.
Du kan vælge at flytte og benytte dit nuværende Fastnet nummer, eller du kan få et nyt med dit FONET PLUS-abonnement.

Kan jeg portere (overflytte) mit nuværende telefonnummer?
Ja - Du kan overføre dit nuværende telefonnummer til din FONET konto. Du kan læse mere her: Information

Hvordan er FONET anderledes end almindelig telefonservice?
Dine samtaler foretages via Internettet til meget lave minutpriser og dit PLUS-abonnement er også meget billigere end hos de traditionelle tele-operatører. Samtaler til andre FONET abonnenter er gratis!
Du modtager opkald, som du altid har været vant til, da et FONET PLUS-abonnement inkludere et normalt Fastnet telefonnummer, der evt. kan være dit nuværende nummer. Opkald kan du foretage med en almindelig telefon tilsluttet en FONET-adapter.
Udover disse store økonomiske fordele kan du benytte mange tillægsfunktioner, du normalt skal betale mange penge for. Tillægsfunktionerne kan du løbende tilpasse, så du får en mere enkel og effektiv hverdag. Her er blot nogle af dem:
A-nummer præsentation, 100 kortnumre, Detaljeret Samtaleoversigt – og meget meget mere!

Hvorfor er FONET anderledes end andre ’Voice-over-the-Internet tilbud?
FONET tilbyder en komplet telefon-til-telefon service og ikke kun PC-til-telefon. Servicen dækker hele verden til minutpriser der er meget lave samtidig med at kvaliteten er høj.
Opkald foregår, som du altid har været vant til, hvis du vælger at få et normalt Fastnet telefonnummer, der kan være dit nuværende, og benytte en almindelig telefon tilsluttet en FONET-adapter.
Udover disse store økonomiske fordele kan du benytte mange tillægsfunktioner, du normalt skal betale mange penge for. Tillægsfunktionerne kan du løbende tilpasse, så du får en mere enkel og effektiv hverdag. Her er blot nogle af dem:
A-nummer præsentation, 100 kortnumre, Detaljeret Samtaleoversigt – og meget meget mere!

Kan enhver drage nytte af FONETs service?
Ja!
FONET er tilgængelig for alle uanset hvor i verden de bor, blot de har adgang til en Internet bredbåndsforbindelse med en hastighed, der er højere end 56k. Du kan anvende din PC med mikrofon og højtaler eller en USB telefon. Ønsker du ikke at have din PC tændt hele tiden , kan du vælge at få en FONET-adapter og tilkoble din almindelige telefon.
Dit abonnement og dine samtaler betaler du ved at indsætte penge med et standard kreditkort på din personlige konto, som du beskyttet har adgang til via www.fonet.dk.

Kan jeg benytte FONET sammen med mit medarbejder bredbånd, der er bestilt og betalt af firmaet jeg arbejder for?
Ja – du kan uden omkostninger for firmaet tegne et eller flere private FONET PLUS-abonnementer.
Har du helt eller delvis hjemmekontor, vil firmaet opnå en meget stor besparelse ved at betale for dit FONET PLUS-abonnement!

Hvad skal jeg have for at kunne ringe?
Du skal have en SIP eller IAX kompatibel telefon enten hardware eller software. FONET’s introduktionstilbud inkludere en hardware IP telefon eller en adapter, men du kan evt. også benytte en software telefon.

Kan man ringe gratis?
Ja – mellem FONET abonnenter.

Er det samme kvalitet som almindelig telefonsamtaler?
Det er desværre ikke et entydigt svar på. Ofte er kvaliteten mindst lige så god som normal telefoni, men den kan også være bedre. Når kvaliteten er dårligere kan det skyldes mange faktorer, der ikke er og kan kontrolleres af FONET.
FONET bruger følgende codec's til at komprimere samtalen. Alt efter hvilken IP telefon/adapter du har, kan du frit vælge en af følgende codecs:
G711 (ulaw/alaw) (uden komprimering - bruger ca. 80-90kbps)
iLBC (med komprimering og redundans for pakketab (anbefales) - bruger ca. 30kbps
GSM (med komprimering uden redundans - bruger ca. 30kbps
Generelt kan det siges at jo højre bitrate og dermed båndbrede man bruger til talen jo bedre kvalitet bliver der - G711 giver ca. samme kvalitet som almindelig telefon - men er noget overfølsom for overbelastede internet forbindelser (hvis du fx. downloader samtidig) - iLBC er vores favorit da den har en vis redundans og ikke så følsom overfor pakketab/download.

Kan jeg få vis nummer?
FONET understøtter Vis-nummer, men det kommer an på om dit udstyr understøtter dette. IP-telefonerne du ser i Butikken understøtter Vis-nummer. IP adapteren SPA112 og SPA122, hvor du tilkobler en almindelig telefon, understøtter det også, hvis den tilsluttede telefon understøtter de internationale standarder.

Kan jeg tage telefonen med mig til udlandet?
Ja - du kan bruge den overalt i verden - blot der er adgang til en internet forbindelse.

Får jeg et rigtigt telefonnummer?
Ja – med et FONET BASIS- eller PLUS-abonnement får du et personligt dansk 8-cifret telefonnummer.

Hvad sker der, hvis man har en IP-telefon hjemme og f.eks. FireFly på sin bærbare, som man tilslutter på arbejdet (altså samme telefonnummer to steder)?
Så ringer begge telefoner samtidigt (Fælles-Ring). Du kan frit besvare samtalen, hvor du befinder dig.

Internet Bredbånd Service

Skal jeg have et Internet Bredbånd abonnement?
Ja – FONET er fundamentalt baseret på digital tale-kommunikation via en Internet forbindelse enten via ADSL eller Kabel TV. FONET er uafhængig af hvilken bredbåndsleverandør, du er abonnement hos!

Er Internet abonnementet inkluderet i FONET?
Nej – Du skal tegne er separat bredbåndsabonnement og få installeret den nødvendige tilslutningsboks.

Virker FONET med opringet Internet adgang?
Ja – det er muligt at benytte denne løsning, hvis hastigheden er garanteret større end 56K.
Men vi anbefaler ikke denne løsning, og der er på eget ansvar, hvis den vælges!

Hvad er Bredbånd og højhastighed Internet?
Denne type Internet adgang giver hastigheder der normalt er meget højere end den traditionelle modemløsning. Den laveres normalt via ADSL eller Kabel TV og hastigheden er i dag langt over de 64K. En hastighed på 256Kx128K er fuldt tilstrækkeligt til at sikre en meget høj talekvalitet.

Virker FONET også via Bredbånd levet via satellit og trådløs netværk (FWA eller WiFi)?
Ja – så længe hastigheden konstant er over 64kb/s i begge retninger. Med FONET og din WiFi Laptop PC, PDA eller Notebook kan du foretage og modtage opkald.

Hvis jeg tegner et FONET PLUS-abonnement vil mit bredbånd så blive dyrere?
Nej normalt ikke – da dit bredbåndabonnement er baseret på fri adgang og ubegrænset datamængde forbrug.
Du skal være opmærksomt på, at der er enkelte billige abonnementer, der kan være baseret på datamængde forbrug. Da vil det økonomisk kunne svarer sig at skifte abonnementstype.

Hvad sker der hvis jeg skifter bredbåndsleverandør?
FONET er uafhængig af din Internet udbyder og vil uden afbrydelse virke via din nye udbyder. Er der forskel i adgang og kvalitet, skyldes det problemer hos din nye leverandør!

Hvad er kravet til bredbåndshastighed og svartider?
FONET anvender de nyeste og avancerede teknologistandarder indenfor komprimering af tale. Der er mange faktorer forbundet med overførsel information der er tidsbestemte i real tid. Forsinkelser, tab af data og båndbredde kan påvirke talekvaliteten. Generelt giver det en god talekvalitet, når hastigheden konstant er over 64kb/s i begge retninger. FONET tilbyder forskellige komprimeringstyper (Codecs), der yderligere begrænser evt. midlertidige problemer pga. kortvarigt forbrug i forbindelse med overførsel af store datamængder.

Kan jeg bruge telefonen bag NAT router?
Ja

FONET Services

Er Internet abonnement inkluderet?
Nej – Du skal tegne er separat bredbåndsabonnement og få installeret den nødvendige tilslutningsboks.

Er FONET også en mobiltelefon service?
Nej – FONET er talekommunikation over Internettet i kombination med fastnettet. Du kan anvende FONET til
opkald på den måde du er vant til, hvis du vælger at få et normalt Fastnet telefonnummer, der kan være dit nuværende, og benytte en almindelig telefon tilsluttet en FONET-adapter. Du kan foretage samtaler til mobiltelefoner, på samme måde som du kan via fastnettet.
Der er også mulighed for at foretage opkald via PC, PDA eller Notebook via trådløse Hotspots (WiFi).

Kan jeg ringe til alarmcentralen 112 via FONET?
Ja – du kan ringe gratis til 112. Den adresse du opgav ved registreringen vil blive fremsendt til alarmcentralen.

Skal den jeg ringer til også være FONET abonnent?
Nej – med FONET kan du foretage opkald til enhver, til enhver tid og hvor som helst. Lige som du gør i dag. Men er den du ringer til FONET abonnent ringer I begge gratis, når I taler sammen, på trods af at I bor i hver sin den af verden!

Hvor mange telefonlinier kan jeg have?
Et standard FONET PLUS-abonnement inkludere 2 linier med Fælles-Ring og fælles samtalekonto. Du kan se de to linier (lokalnumre) og de tilhørende brugernavne (username) og adgangskoder (password) på Mine Sider under Lokalnumre. Når FONET leverer udstyr, er det programmeret til at anvende den første linie. Den anden linie (den der slutter med ’*1’) kan du anvende til en anden adapter eller telefon eller det man kalder en ’softphone’. På www.fonet.dk kan du hente programmet og installere det på din PC i hjemmet, i sommerhuset eller på arbejdet. Du finder også en vejledning på www.fonet.dk.
Bemærk at standard opsætningen af din konto vil sikre at begge linier ringer samtidigt, når du får opkald. Du vælger selv, hvilken linie du ønsker at benytte til at besvare opkaldet.
Du kan have så mange linier som du ønsker med FONET. Dvs. at hver person i familien kan have deres personlige telefon via familiens fælles bredbåndsnet. Det kræver blot at du abonnere på en hastighed, der sikkert giver ca. 64K pr. samtidige samtaler.
Det er vigtigt at bemærke, at der kun er én konto pr. PLUS-abonnement. Så er der flere i familien, der ønsker egen konto og telefon kræver det separate PLUS-abonnementer.
Vælger du at have et tillægsnummer med Fælles-Ring, kan du besvare samtalen på begge telefoner. Den der først besvarer får samtalen. Dvs. du kan tage din hjemmetelefon med på kontoret og besvare dine private opkald. Du kan også foretage opkald via din private telefonbog uden firmaet skal betale.

Hvordan får jeg flere telefonlinier?
Et standard FONET PLUS-abonnement inkludere 2 linier med Fælles-Ring og fælles samtalekonto. Du kan se de to linier (lokalnumre) og de tilhørende brugernavne (username) og adgangskoder (password) på Mine Sider under Lokalnumre. Når FONET leverer udstyr, er det programmeret til at anvende den første linie. Den anden linie (den der slutter med ’*1’) kan du anvende til en anden adapter eller telefon eller det man kalder en ’softphone’. På www.fonet.dk kan du hente programmet og installere det på din PC i hjemmet, i sommerhuset eller på arbejdet. Du finder også en vejledning på www.fonet.dk.
Bemærk at standard opsætningen af din konto vil sikre at begge linier ringer samtidigt, når du får opkald. Du vælger selv, hvilken linie du ønsker at benytte til at besvare opkaldet.
Via EButikken kan du bestille så mange linier som du ønsker med FONET. Dog opkræves der et mindre månedligt beløb pr. ekstra line. Dvs. at hver person i familien kan have deres personlige telefon via familiens fælles bredbåndsnet. Det kræver blot at du abonnere på en hastighed, der sikkert giver ca. 64K pr. samtidige samtaler.
Det er vigtigt at bemærke, at der kun er én konto pr. PLUS-abonnement. Så er der flere i familien, der ønsker sin egen konto, kræver det et separat abonnement.
Vælger du at have et tillægsnummer med Fælles-Ring, kan du besvare samtalen på begge telefoner. Den der først besvarer får samtalen. Dvs. du kan tage din hjemmetelefon med på kontoret og besvare dine private opkald. Du kan også foretage opkald via din private telefonbog uden at firmaet skal betale.

Hvad sker der hvis jeg flytter?
Du behøver ikke at ændre dit fastnet nummer, fordi FONETs service følger dig, uanset hvor du befinder dig i verden, hvor du har adgang til et bredbånd. Flytter du til udlandet, kan din familie og venner i Danmark stadig ringe til dig til dansk lokal takst eller gratis, hvis de også er FONET abonnent. Når du ringer til Danmark fra udlandet, kan du ringe til dansk lokal takst eller gratis til alle FONET abonnenter.

Kan jeg medtage og benytte min USB telefon, når jeg er på rejse?
Ja – du kan med fordel medbringe din USB telefon på rejse. Du kan benytte servicen overalt i hele verden blot du har adgang til en bredbåndsforbindelse, hvor du kan downloade en ’softphone’ og indsætte dit FONET login og password.. Har du glemt din telefon eller kan du ikke tilkoble telefonen kræver det at computeren har mikrofon og højtaler.

Kan jeg benytte FONET sammen med mit alarmsystem?
Ja – hvis du har købt en FONET-adapter og tilkobler alarmsystemet til den. Vi anbefaler dog at du beholder en almindelig telefonlinie til dette formål.

Hvordan kan jeg let og effektivt foretage mine opkald?
FONET giver dig flere muligheder for at foretage dine opkald enkelt og effektivt alt efter din situation og måde at arbejde på.
Du kan vælge at foretage opkald og modtage opkald, som du gør i dag via en almindelig telefon. Du kan dog med fordel benytte dine kortnumre. Så ved kun at taste 2 cifre efterfulgt af # har du ringet til en person på din personlige Kortnummerliste. Kender du en FONET abonnents lokalnummer kan du vælge at taste det 5-7 cifrede nummer efterfulgt af #. Kan du kun huske personens fastnet nummer, ringer du til dette nummer. Er personen en FONET abonnent oversætter FONET numret og foretager opkaldet gratis for dig.

Hvordan foretager jeg en international samtale?
Du foretager dine opkald til normale telefonnumre som du gør i dag. Dvs. du taster 00 + landkode + telefonnummer efterfulgt af #. Husk at FONET abonnenter kan bo i hvilket som helst land, men her skal du blot indtaste det 5-7-cifrede FONET-nummer efterfulgt af #. Samtaler til andre FONET-abonnenter er gratis.

Kan jeg som FONET abonnent foretage opkald til ikke-FONET abonnenter?
Ja – du kan foretage opkald til abonnenter over hele verden til meget favorable priser. Som eksempel kan du ringe til kun 11-25 øre pr. minut til de fleste europæiske lande samt USA og Canada!

Hvad sker der hvis jeg mister strømmen til mit hus, vil FONET så også være utilgængelig?
Ja – FONET-adapteren og din router benytter strømmen i huset, så FONET vil heller ikke fungere. Er dette er stort problem for dig, kan du købe en nødstrømsenhed, der kan give dig strøm i 10-30 minutter, hvilket er nok i de fleste tilfælde.

Udstyr

Er FONET kompatible med MAC?
Ja – hvis du anvender en FONET-adapter eller en MAC kompatibel USB-telefon. Du kan også foretage opkald via en softfone, der kan køre på MAC’en.

Skal jeg have tændt min PC og benytte den for opkald via FONET?
Nej – ved at anvende en FONET IP-telefon/adapter behøver din PC ikke at være tændt.
Foretrækker du derimod at benytte din PC, skal du benytte en USB-telefon, et hovedsæt eller højtaler og mikrofon, der forbundet til din PC.

Hvilken type telefoner virker via FONET?
FONET virker udmærket sammen med en USB-telefon eller et hovedsæt. Med en FONET-adapter kan du tilkoble en normal analog telefon eller en trådløs DECT telefon. FONET virker dog også uden telefon via en PC med mikrofon og højtaler. Du kan også vælge en laptop, PDA eller Notebook med WiFi.

Kan jeg benytte min computer mens jeg taler via FONET?
Ja – du kan surfe på internettet mens du taler på din telefon.

Behøver jeg at have tændt min PC for at tale i telefon?
Nej – hvis du anvender en FONET-adapter tilsluttet en almindelig telefon. Benytter du derimod en USB-telefon eller et hovedsæt, skal din PC være tændt.

Kan jeg benytte min fax via FONET?
Ja – hvis du benytter en FONET-adapter hvortil du tilslutter din fax.

Jeg har allerede et netværk i mit hus. Kan jeg benytte mit udstyr sammen med FONET?
FONET virker sammen med de fleste typer netværk så længe de har NAT (Network Address Translation) eller DHCP. Har dit nuværende udstyr ikke NAT eller DHCP skal du købe og installere en router. Du kan læse på www.fonet.dk , hvilke routere vi anbefaler.

Kan jeg benytte flere telefoner sammen med en FONET-adapter?
Ja – Du kan tilslutte en trådløs DECT-adapter, der kan kommunikere med mange trådløse telefoner.

Hvis jeg kun har ét bredbåndsstik på min ADSL, hvordan tilkobler jeg så en FONET-adapter?
Du er nødt til at købe og tilslutte en router, så din PC kan være på nettet samtidig med at du taler i telefon via FONET-adapteren.

Ordrebehandling

Hvornår vil jeg modtage min FONET-adapter og andet bestilt udstyr?
Når du har aktiveret din konto vil din ordre blive fremsendt. Du vil modtage det indenfor 2 hverdage.

Hvis pakken jeg modtager er beskadiget?
Hvis den leverede pakke er synlig beskadiget, kan du tage et billede af den, hvis du har et digitalkamera. Du skal under alle omstændigheder gemme original indpakningen. Er det leverede udstyr beskadiget så det med stor sandsynlighed ikke fungere, skal du med det samme kontakte support@fonet.dk og beskrive din situation med angivelse af dit FONET nummer og en kort beskrivelse. Du vil få svar indenfor 2 arbejdsdage.

Betaling og afregning.

Hvordan afregnes FONET?
FONET afregnes på basis af din forudbetaling. PLUS-abonnementet, der koster 29 kr. pr. måned afregnes sammen med de tilvalgte tillægsydelser for en periode på 6 måneder ved oprettelsen og derefter med 1 måned ad gangen. Samtalerne til andre end FONET abonnenter afregnes via din konto efter hver samtale. Du kan derfor ikke foretage sådanne samtaler før du har tanket din konto via Mine Sider på www.fonet.dk
Bemærk at du skal sikre dig, at der altid er tilstrækkelige penge på kontoen til betaling af det månedlige abonnent, tillægsydelser samt til samtaler. Bemærk at optankning ved indbetaling på FONET’s bankkonto kan tage 3 dage.
Du kan vælge hvor ofte du ønsker at få tilsendt en mail med dit samtaleforbrug. F.eks. hver dag, hver uge, hver måned eller hvert kvartal.

Hvilke afgifter skal jeg betale?
FONET har valgt en simpel afregningsmodel, der sikre, at du ikke skal betale ekstra afgifter for at benytte FONET. De priser du ser og betaler er altid inklusiv dansk moms.

Hvordan betaler jeg for FONET?
FONET acceptere betaling via Dankort eller VISA-Dankort samt indbetaling på vores bankkonto:
Reg: 2380 kontonr: 6279151842
Besked: Dit FONET kontonummer, telefonnummer eller din e-mail adresse.

Ved at benytte Dankort eller VISA-Dankort foretages køb og tankninger med det samme.
Ved overførsler via bankkonto kan det tage 1-3 dage.

Kan folk fra udlandet oprette et FONET PLUS-abonnement?
Ja, dog skal der altid betales dansk moms. Forsendelsesprisen af udstyr variere med modtagerlandet.

Kan jeg afbestille mit FONET abonnement til enhver tid?
Ja – du sender blot en mail til salg@fonet.dk, hvor du beder om at blive opsagt, husk at oplyser dit konto nr. og telefon nr. Du kan ikke få dit abonnement og tillægsydelses beløb refunderet, men du får refunderet restbeløbet på dine optankningsindbetalinger minus et administrationsgebyr.

Får jeg noget refunderet, hvis jeg opsiger mit abonnement?
Du kan ikke få dit abonnement og tillægsydelses beløb refunderet, men du får refunderet restbeløbet på dine optankningsindbetalinger minus et administrationsgebyr.

Vil jeg modtage en regning via post?
Nej – FONET foretager kun afregning via e-mail eller via Mine Sider på www.fonet.dk.

Afregning af samtaler.

Kan jeg være sikker på ikke at skulle betale ’gemte’ gebyrer?
Ja – FONET afregnes efter få simple regler og alle priser er inklusiv moms. Alle priser er oplyst under priser på www.fonet.dk.

Hvad er FONETs pris på internationale samtaler?
FONETs priser er meget lave. Du kan se alle priser ved at trykke Priser. Husk at du kan ringe gratis til alle internationale FONET abonnenter.

Hvordan afregnes den enkelte samtale?
Ved opkald betaler du en lille opkaldsafgift, hvis samtalen besvares.
Ved besvarede samtaler betaler du kun for de minutter og sekunder samtalen varer.

Hvordan kan jeg se afregningen for mine samtaler?
Via Mine Sider på www.fonet.dk., kan du bestemme hvor ofte du ønsker samtale specifikation fremsendt til din e-mail. Du kan vælge mellem: Hver dag, Hver uge, Hver måned eller Hvert kvartal.
Samme sted kan du også se dine indgående samtaler samt din konto saldo. Skulle saldoen være lav kan du vælge at foretage en tankning af kontoen.

Konto og service aktivering og administration.
Hvordan foretages aktiveringen og hvordan har jeg adgang til min FONET konto?
Når du tegnet et abonnement på www.fonet.dk, modtager du en e-mail., der indeholder en bekræftigelse og en introduktion til FONET med angivelse af hvorledes du kan aktivere din FONET konto. med den fremsendte aktiveringskode. Desuden indeholder den et adgangsnavn og en tilhørende adgangskode. Du kan umiddelbart efter en korrekt aktivering foretage opkald og gå ind på Mine Sider på www.fonet.dk.
Modtager du ikke denne e-mail, skal du kontakte support@fonet.dk.

Hvad gør jeg hvis jeg glemmer mit FONET nummer?
Du kan evt. udskrive den fremsendte velkomst e-mail med alle relevante oplysninger og gemme den på et sikkert sted.
Via www.fonet.dk kan du på Forsiden vælge Glemt Kode. Du vil blive bedt om at indtaste din e-mail adresse. Du vil så få fremsendt en e-mail, med den information du behøver for igen at benytte FONET.

Hvordan ændre jeg mit adgangsnavn og min kode?
Via www.fonet.dk kan du få adgang til Mine Sider med dit nuværende adgangsnavn/kundenummer samt tilhørende kode. På Mine Sider kan du vælge et nyt adgangsnavn.
Top