Opsætning af SPA112

Hvis det ønskes, leverer Fonet adapteren opsat, men hvis adapteren er købt et andet sted, eller den er blevet nulstillet ved en fejl, kan nedstående vejledning benyttes til opsætningen.

Forberedelse


Du skal bruge følgende:

  • MAC adressen, den finder du på undersiden af adapteren.
  • En web browser (Chrome, Firefox, Edge, Safari etc.) på en computer, tablet eller anden enhed der kører på samme netværk som adapteren.
  • En telefon der er forbundet til adapteren.
  • Dine adgangskoder så du kan logge på Mine Sider på www.fonet.dk

Oprettelse af provisioneringsfil(konfigurationsfil)


Gå til siden udstyr.

Hvis adapteren tidligere har været konfiguret af Fonet, findes den på siden. Gå da videre til punktet 'Opsætning i adapteren', ellers skal du oprette konfigureringsfiler til adapteren:

Tryk på knappen 'Opret provisionering af ny enhed', derefter vælges produkt og MAC adressen indtastes, hvis vi har provisioneringsfiler liggende til andre enheder får du derefter mulig for at vælge at kopiere en af disse, eller at oprette provisioneringen med vores default opsætning. Hvis den nye enhed skal erstatte en defekt enhed, eller sidde i samme netværk, bør du vælge at kopiere opsætning, ellers bør du altid vælge vores default opsætning.

Herefter skal der vælges, hvilke lokalnumre der skal sættes op til enheden. Du skal her være opmærksom på, at der kun må være en tændt enhed af gangen, der benytter et givent lokalnummer.

Tryk på knappen 'Videre' for at afslutte oprettelsen af provisioneringsfiler.

Provisioneringsfilerne er nu oprettet på Fonets server og adapteren kan sættes op til at hente denne.

Opsætning i adapteren


Fra udstyrs siden kopieres provisioneringsstrengen til udklipsholderen.

Nu skal adapterens IP adresse findes. Det gøres ved at ringe følgende fra telefonen:

Tast ****

Tast 110#

IP adressen oplæses f.eks: one-nine-two-dot-one-six-eight-dot-one-dot-one-zero-two - 192.168.1.102

Indtast IP-adressen i Web-browser (Chrome, firefox, etc.) på computeren og adapterens Log-ind side ses.

Log ind på adapteren med bruger og kode, som begge to er: admin

Kan der ikke logges ind, skal adapteren nulstilles, enten trykker du reset knappen ind i 20 sekunder, reset knappen sidder på bagsiden af adapteren, og der bruges f.eks. en papirsclips, eller også nulstilles adapteren fra telefonen:

Tast ****

Tast 73738#

Tast 1

Ved begge metoder tager det ca. 150 sekunder, før der kan logges ind på adapteren

Når der er logget ind, vælges siden 'Voice' og derefter siden 'Provisioning'.

Find feltet 'Profile Rule'. Slet hvad der står i forvejen og og indsæt provisioneringsstrengen fra udklipsholderen.

Når strengen er indlagt, trykkes på Submit knappen i bunden af skærmen, vent 1 minut derefter skal adapteren rebootes, vælg siden 'Administration' og derefter 'Reboot', tryk på reboot knappen.

Inden for 10 minutter vil adapteren hente konfiguration fra vores server. Hvis kun 2 lamper lyser, må du meget gerne ringe til vores support på tlf. 77 344 112.

Test at der både kan ringes ud og modtages kald. Hvis ikke det er tilfældet, kan vi hjælpe med fejlretningen.

Top